bokmålsordboka
SUBSTANTIV
Av desk
Person som har ansvaret for å planlegge og redigere neste avisutgave; jamfør desk
Ordforklaring
Hva betyr desksjef?
En desksjef er en person som har ansvaret for å planlegge og redigere neste avisutgave. Dette inkluderer å koordinere med redaksjonen, prioritere og tildele oppgaver, samt sørge for at utgaven blir satt sammen og trykket i henhold til tidsfrister. Desksjefen må sørge for at det ferdige produktet oppfyller fastsatte kvalitetsstandarder og at det er i samsvar med redaksjonens retningslinjer og journalistiske standarder.

Eksempler på bruk av "desksjef" i en setning:
1. Desksjefen var opptatt med å organisere den kommende avisutgaven.
2. Som desksjef er det hennes ansvar å fordele oppgavene til redaksjonen.
3. Desksjefen må sørge for at avisen blir ferdigstilt innen trykkfristen.
4. Den erfarne desksjefen har en viktig rolle i å sikre at avisen opprettholder høy kvalitet.
5. Desksjefen samarbeider med journalistene for å sikre at artiklene blir plassert best mulig i avisen.
Dato for generering: 02.12.2023