Person som har ansvaret for å planlegge og redigere neste avisutgave; jamfør desk
Ordforklaring
Hva betyr desksjef?
Info
Denne teksten er generert av en kunstig intelligens og kan inneholde unøyaktigheter og feilaktige fremstillinger som ikke samsvarer med virkeligheten.
En desksjef er en person som har ansvaret for å planlegge og redigere neste avisutgave. Dette inkluderer å koordinere med redaksjonen, prioritere og tildele oppgaver, samt sørge for at utgaven blir satt sammen og trykket i henhold til tidsfrister. Desksjefen må sørge for at det ferdige produktet oppfyller fastsatte kvalitetsstandarder og at det er i samsvar med redaksjonens retningslinjer og journalistiske standarder.
Eksempler på bruk av "desksjef" i en setning:
1. Desksjefen var opptatt med å organisere den kommende avisutgaven.
2. Som desksjef er det hennes ansvar å fordele oppgavene til redaksjonen.
3. Desksjefen må sørge for at avisen blir ferdigstilt innen trykkfristen.
4. Den erfarne desksjefen har en viktig rolle i å sikre at avisen opprettholder høy kvalitet.
5. Desksjefen samarbeider med journalistene for å sikre at artiklene blir plassert best mulig i avisen.