bokmålsordboka
SUBSTANTIV
Ordforklaring
Hva betyr administrasjonsbygning?
Administrasjonsbygning er et substantiv som refererer til en bygning eller et bygg der administrativt arbeid og ledelse utføres. Dette kan inkludere kontorer, møterom og andre fasiliteter som er nødvendige for å støtte arbeidet til ledere, ansatte og andre personer som er involvert i administrasjonen av en organisasjon, institusjon eller bedrift.

Eksempler på bruk av ordet "administrasjonsbygning" i en setning:

1. Universitetets administrasjonsbygning ligger ved hovedinngangen, og der finner du kontorene til rektor og dekaner.
2. Kommunens administrasjonsbygning er åpen for publikum fra kl. 09.00 til 16.00 på hverdager.
3. De ansatte i administrasjonsbygningen håndterer alt fra personal- og økonomisaker til planlegging og organisering av arrangementer.
4. Etter brannen måtte administrasjonsbygningen renoveres for å kunne gjenoppta normal drift.
5. I administrasjonsbygningen finner du også informasjonsskranken hvor du kan få hjelp og veiledning.
Dato for generering: 31.03.2023